Från Zickermans värld

onsdag, april 25, 2012

April april

Tänk att vi har en alldeles egen åttaåring här hemma nu. En fantastisk, fin, omtänksam, nyfiken, envis, fnittrig, kittlig, kärleksfull, fantasifull, musikalisk legobyggande spritt språngande skogstokig en - en alldeles egen. 

Vi firade hans födelsedag här på morgonen och med köpetårta och Ragnhild på kvällen. I lördags hade vi släkt och kamratkalas här hemma, i två sittningar - för det är ju inte så stort här runt bordet. Det längtar jag efter! Ett hem där man kan duka för tjugo om man vill och behöver. 

Det åts tårta, småkakor, dim sum och senare på kvällen hämtade vi mat och åt tillsammans. Tack alla som kom och firade V!


Nyklippt och tårtsugen



Söndagsfrukost - scones, marmelader, ananas (och tårta såklart)



Ewokerna var tvungna att ta en promenad på melonplaneten, tyckte jag.


I dag träffade jag Jennie för att prata broderikurs i höst! Vi började med att äta fantastiskt god lunch på Beijing8 på Kocksgatan. Jag hittade dit tidigare i våras tack vare Karin. I dag åt jag både vegetariska dumplings, och laxdumplings med five spice, edamamebönor och glasnudelsallad.







Sedan var det dags för oss att planera höstens kurs i Berättande broderi. Jag tog lite inspirationsbilder; visst blir man sugen? Håll utkik i september på ett ungefär. Då finns det möjlighet att brodera med Jennie. 

Vi hann med ett besök på Manos hos Karin Eriksson också och Mr Sailor fick följa med hem. Han är ett resultat av ett tidigare samarbete mellan Karin och Camilla Engman. Snart är det dags för lanseringen av nästa samarbete. Jag längtar!

Nu har nedräkningen verkligen börjat. Det är faktiskt bara 18 arbetsdagar kvar. Knäppt men sant. Jag skall sticka lite och kontemplera över detta faktum tror jag. Ha en fin vecka!



3 kommentarer:

  1. 18 arbetsdagar? Är det möjligt?! Det låter ju väldigt skönt för dig :)

    SvaraRadera
  2. Men wow och grattis till er alla tre, som ska bli fyra! Det hade jag ingen aning om och nu hoppas jag att du mår bra och att tiden inte kommer att gå allt för sakta tills lilla syskonet tittar ut. Många kramar Elin och alla mina pojkar.

    SvaraRadera
  3. Grattis till din söta 8-åring.

    SvaraRadera