Från Zickermans värld

söndag, april 29, 2012

Lediga dagar

Så outsägligt skönt med några lediga dagar. Även om vi inte lyckades ta oss från stan så är det faktiskt möjligt att bara gå och skrota. Vi gör ialla fall vårt bästa.  I går var jag på loppis i Årsta med gamla skolkamrater, jag fyndande bland annat en del tyger - och då blir jag ju tvungen att gå igenom en del av tygförrådet när jag kommer hem. Se vilka kompisar de nya tygerna kan tänkas ha.. Här följer några minnesbilder. Det skall sys lite av varje. Kuddöverdrag, sommarbyxor till V, en del små små plagg till den vi väntar på, tygpåsar att stoppa lite av vart i, kantning på lektäcke, ny inredning i bebiskorg och kanske något mer.

I dag spenderade vi förmiddagen med att sortera undan kläder. Höstkoftor och vinterjackor. Jag har insett att det är mammakläder som gäller framöver nu, så en del kläder får vänta till senare i sommar eller i höst. Hej på en stund så att säga. Detta resulterade i mer plats i garderoberna, och två fyllda vacuumpåsar under sängen. Skönt. Sedan tog vi en strömmingslunch vid Slussen och Djurgårdsfärjan över till Djurgården och Skansen. Vilken fantastisk vårdag det var! Vi besökte Lill-Skansen för första gången sedan ombygnationen, jag är riktigt imponerad och målgruppen verkade nöjd. Grisar och killingar alltså, det är ju ett vinnande koncept. Det fanns en riktigt stilig portal in till härligheten att undersöka också! Helt klart värt ett besök för nyfikna i alla åldrar.

Sedan har vi avslutat dagen med stor sallad, soppa och mammas goda små ostbröd. Nu skall jag sticka det sista (famous last words?) på min pinwheel blanket så att jag kan montera den och fortsätta med nästa projekt. Men jösses vad Visjö är ljuvligt att sticka i. Ha en trevlig Valborg - och den som har tips på spädbarns eller 8åringsmönster för sommarkläder i tunn bomull; skrik gärna till.








1 kommentar:

  1. Jag anar en kvinna som boar! =) Jag kanske har mönster på en förklädesklänning och en byxdress i gömmorna...återkommer!

    SvaraRadera