Från Zickermans värld

tisdag, augusti 14, 2012

Dagarna

Jo. Det blir inte så mycket gjort nu om man säger. Fast det är inte sant. Vi har fullt upp med att lära känna varandra, sova när vi kommer åt - för gudarna skall veta att det inte är på natten. Fullt upp med att inte missa leenden, gurglanden och små ljud till svar på våra ramsor, pussar, sånger och frågor.

Men det är något med dessa nya små människor. Jag vill bara fråga - var var du förut? Hur var det där? Minns du den här sången som jag sjöng för dig i magen? Förstår du hur mycket jag har längtat efter dig?

Annars äter jag havregrynsgröt med stora mängder äppelmos från Söderbärke, dricker mandelmjölk och stickar på små, små saker till andra helt nya människor som kommer snart.

Sedan måste vi nog äta några glassar till. För som Valdar glatt sa i morse-  nästa vecka börjar jag i skolan och då blir det andra bullar. Goda bullar, tänkte jag tillägga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar