Från Zickermans värld

onsdag, mars 27, 2013

Glad påsk




Lugn, ro, kramar och sol är vad jag hoppas på. Manuset är inne och nu skall jag landa, vila och sticka på lite vad jag vill. Kanske sy lite istället? 

Just nu händer det så mycket både sorgliga och fantastiskt roliga saker att det är svårt att veta vilken fot jag skall stå på. Men det kanske är det som är livet? Livet som inte har något med rättvisa eller proportioner och rimlighet att göra. Livet som har allt med andra saker att göra. Ibland kan man inbilla sig, eller ja - tro att saker har en mening, att de sker av en orsak. Men ibland är det faktiskt helt förbannat åt helsike. Hur naturligt eller nödvändigt det än är. Så det så. 

Därmed inte sagt att det inte kan bli bra ändå. Men allt har faktiskt inte en mening. Jag gör mitt bästa för att stå på båda fötterna. 

Mitt i allt det sorgliga kommer det barn, nästan som vårblommor så efterlängtade är de. Eskil, Villemo och några till. Välkomna till världen, välkomna till oss. Vi skall leda er med varma, kärleksfulla händer, vi skall lära er allt vi kan och tillsammans kanske vi kan se till att allt blir bra ändå - fastän det känns förbaskat sorgligt allithop ibland. Vi skall inte släppa taget innan ni vill det. Vi skall finnas här.

Världens finaste kyckling har Nicke täljt. Han kan han. 

Ta hand om varandra. Ibland är det jäkligt skört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar