Från Zickermans värld

måndag, juni 17, 2013

Tid

Så otroligt efterlängtat, det som kommer nu. Lugn och ro. Inga tidiga morgonreveljer för Valdar. Tid att  göra lite mer tillsammans, tid att njuta av att lillasyster är så stor. Att hon är här. Tid att laga mat tillsammans, baka, läsa, lyssna, skratta, ge oss ut på små och större äventyr. Sommarlivet är speciellt i år när jag är hemma med Helmi och Valdar. 

Avslutningen var fantastiskt fin. Sådär glad, ljus och lekfull. Glad. Valdars klass bjöd på underbara dockspel med sina virkade handdockor. Valdar hade inte gjort en, utan flera stycken och de korta små pjäserna var fantastiskt fina. 

Sedan firade vi in sommarlovet med en utomhusmiddag hos mamma och Janne. Med jordgubbar till efterrätt. Dagen efter väntade en sedan länge planerad operation för Valdar . Även om det har varit några jobbiga dagar så verkar allt läka som det ska. Han är särskilt glad över att inte behöva äta enbart glass längre.. 

Helmi står, smågår och står igen. Vi njuter av sommarsmaker, Björn skriver. Valdar virkar som en besatt. Jag minns precis den där första handarbetesglädjen - det GÅR inte att sluta, minns du?

Jag stickar vidare på den finfina randiga koftan och hoppas på lite mer handarbetestid över midsommar. Men det finns också ett lektäcke som behöver ömhet och kärlek. Vi får se vad det blir. Hur som helst önskar jag mig en lugn och skön midsommar. Framförallt lugn. 






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar