Från Zickermans värld

söndag, september 21, 2014

Söndag

Efter en fin arbetslördag hade jag en fin kväll med nya vänner ute på lokal här i stan. Att vid midnatt cykla hem i den kompakta dimman och inse att det tar knappt fem minuter. Utmärkt god mat på Surfers, skratt och nya bekantskaper - precis vad jag behövde. 

Tyvärr vaknade vi sent och inte alls friska i dag här på Dillen. Helmi verkar ha fått tredagarsfeber - även om hon är i den prickiga fasen nu och inte alls hängig. Jag är som en rasp i halsen och Björn verkar ha ungefär samma läge. Så istället för att hänga med vänner och titta på kamraters nya hus så blir det en egen lugn utflykt med raggsockor på och soppa i termos. Tredagarsfebern kan vi ju försöka behålla hör oss själva. 

Nu har Eva Trotzigs nya bok Sticka retro! kommit - senare i oktober finns den i bokhandeln. Den är himla fin såklart, med bilder av bästa Malin Nuhma. Helmi är med på ett hörn i en urfin tröja som Eva stickat efter en Carl Larsson målning. Årets finaste omslag således.

Ha en fin söndag, är jag frisk i morgon skall jag prova något nytt tack vare sällskapen i morgon. Yoga, i grupp. Nybörjargrupp. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar