Från Zickermans värld

tisdag, oktober 21, 2014

Så blev det höst

Så gick den vackra, långa sommaren över i höst. Jag har varit i Stockholm och varit kursledare. Vad himla roligt det är att träffa vetgiriga, nyfikna kursdeltagare! Så hann jag promenera en hel del, träffa vänner, njuta av hösten och besöka några av favoritbutikerna. Konsthantverkarna, E. Torndahl och Svensk Hemslöjd - där boksläppet för min bok kommer att gå av stapeln i vår. Sätt en liten kråka i kalendern och kom och fira med mig! 
Jag fick vara med och fira Eva Trotzigs nya bok Sticka retro! också! En bok med en alldeles särskilt fin Helmi på omslaget. Jag hann träffa både mamma och pappa alldeles ensam vilket verkligen var fint och så var jag på förlaget och träffade min redaktör och förläggare. Vi kikade på omslagsförslag, mina texter och illustrationer till boken
Jag tycker att det är himla roligt att stöta och blöta texter. Det ser ut att bli en spännande vår! Det står klart dels efter mötet med förlaget, men också efter ett möte jag hade här på ön innan jag for till Stockholm. Mer om det när alla papper är skrivna!
Bäst av allt var det nog ändå att komma igen. Nu dröjer det ett tag innan jag åker härifrån igen, vilket känns bra. Det är skönt att vara hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar