Från Zickermans värld

fredag, oktober 24, 2014

Valnötter


Men förstår ni vad lyxigt? Gotländska valnötter. Här ligger de och väntar, de får nog vänta ända till jul när det kommer hit en person som är lika valnötstokig som jag, nämligen mamma. Jag fick dem i går av en instagramvän jag följt ett tag. Hon är också hitflyttad sedan ett tag och ja, vi verkar ha en hel del gemensamt. 

Här stökas lite i köket i maklig takt. Det finns disk som måste diskas och kakor som måste bakas. Åpplen som måste användas till något innan de fullkomligt ledsnar. Medan jag donar lyssnar jag på den utmärkta Marthapodden som jag hittade till via Karin Lindroos. Utmärkt blogg! Alltid inspirerande, och jag tycker mig se ett systerskap i att brinna för folkbildning. 

Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar