Från Zickermans värld

torsdag, november 13, 2014

En dag till









































Sällsynt trög förkylning detta. Lite nytta fick jag ändå gjort. Ett stickprojekt väntar på rätt avslutning, ännu ett är påbörjat. I dag gjorde jag den godaste lunchen på länge. Det känns lite som Brasses födelsedagstårta i Fem myror om ni minns? Allt det godaste i ett liksom, fast betydligt mer lyckat om du frågar mig. Shakshuka från Green Kitchen Stories (utmärkt) - jag är galet nyfiken på den nya "Green Kitchen Travels" (gärna i julklapp). En kryddig tomatsås är basen, jag lade till fint strimlad savoykål. Sedan pocheras ägg i tomatsåsen - tills äggvitan stannat. Snabbt och oerhört gott.

Du hittar receptet här på WWFs hemsida tillsammans med flera andra i en Vegetarisk veckomeny som Green Kitchen Stories satte ihop med anledning av Earth Hour i april.

En annan variant på deras Shakshuka med hummus som måste testas alldeles omgående finns här hos design*sponge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar