Från Zickermans värld

onsdag, november 12, 2014

Ingefärsveckan

Jag som varit så nöjd med att vi har varit så friska blir enormt - oproportionerligt - nedslagen av att vara sjuk. Nu har jag baske mig inte varit frisk på en månad. Det tär på både humör och fysik skall gudarna veta. Så i dag är jag faktiskt hemma från jobbet. Supertrist. Jag tycker verkligen om att stå i Fridas fina butik. Prata garn och kvalitet. Jag tror att jag är bra på det och jag tycker att det är roligt. 

Hursom helst. I går var det kalasfint väder här på ön, men jag var riktigt dålig redan då. Så det blev ingen lång promenad bort till Snäck, utan jag och storebarnet cyklade bort till Galgberget innan vi cyklade hem. Och jag fick äntligen bädda med våra nya underbara lakan i Gunila Axéns ljuvliga tyg Isberg. Jag har älskat det sedan första gången jag såg det och när royaltyn för Varmt och stickat kom gick jag raskt iväg och köpte sängkläder för att se det och njuta av det ofta. Efter en natt mellan de lakanen kan jag säga att alla esteter och materialnördar skall akta sig. För nu vill jag baske mig inte sova i något annat. Det skulle väl vara linnesängkläderna från Axlings som jag vet att vi skall ta in till butiken. Dem vet jag inte om jag vågar prova.

Det känns som att att vi lite grann börjar komma i ordning i vårt sovrum. Fått upp lite tavlor på väggarna och jag har sytt gardiner i en lite kraftigare ikat från Afroart som legat till sig sedan jag jobbade där. 

Nu väntar lite flytande föda*, mer ingefära och kanske en varm dusch. Jag VET ju att det är varmt här i vårt hus, men jag fryser. 

* Det rosa innehållet i min fina mason jar från Kränku är frysta hallon och lingon, kylt ingefärsvatten, lite chili, vaniljpulver, två matskedar turkisk yoghurt 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar