Från Zickermans värld

onsdag, april 22, 2015

Vår och elva år

Under helgen som gick fyllde Valdar 11 år. Tänk att det är elva år sedan han kom till oss! Jag minns den där dagen och dagen innan med kristallskärpa. 

I år blev det ett annat slags firande, ett som var lugnt och stilla. Barnen vaknade upp till en överraskning på lördagen. Morfar hade kommit hit med kvällsbåten och smugit sig ned i bäddsoffan kvällen innan. Vi fick en lugn lördag med utflykt, trädgårdsstök och sol. Födelsedagen inleddes med mysig frukost och paketöppning, tröjan som jag stickat åt honom var ju inte direkt en överraskning - men han tyckte om den. sedan åt vi födelsedagslunch på Leva Kungslador, provade lekplatsen med alla gungorna och kikade förbi en loppis innan vi landade hemma. För Valdar fick en ny cykel i födelsedagspresent, en som behövde monteras, och sedan fanns det visst en tårta som behövde ätas. Tårtkalas i vår trädgård. I april. Inte illa! 

Själv fick jag en glad överraskning när jag gick förbi stans finaste bokhandel - Wessman & Pettersson. Där hade de skyltat så fint med projekt ur min bok "Papperspyssel" Det kändes himla fint!

Mer information om Valdars födelsedagströja  - grovguernseyn hittar du här





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar