Från Zickermans värld

torsdag, september 10, 2015

Edinburgh

Vi hade en underbar vecka i Skottland. Efter en dags resa med lunch i Stockholm, mellanlandning i Oslo och bussresa in till stan från flygplats så landade vi mjukt i skön säng på Grassmarket Hotel i Edinburgh. Första dagen spenderades i stan med minst sagt stadig frukost - "Full irish fry", shopping (tredelad tweedkostym till B) och finfin promenad upp på Salisbury Crags i Holyrood Park (med stickning och utsikt över hela staden). Jag letade upp en ytterst trevlig garnbutik också - Kathy Knits - där jag hittade både böcker, mönster och garn från Jamieson & Smith till en av Kate Davies "The Hats of Midlothian"

Det är verkligen en fantastiskt fin stad att bara traska runt i. Till min stora glädje hittade jag till  ett John Lewis varuhus också och kunde köpa lite tyg och lite kläder till Helmi i kollektionerna som bästa Donna Wilson gjort för varuhuset. 

Några andra tips för dig som reser till Edinburgh:


1 kommentar:

  1. Haha vad roligt! Pinterest rekommenderade mig att följa dig. Har också bott på Gotland, var också på Ullmarknaden utanför Uppsala och planerar en resa till Skottland... Vad vet pinterest egentligen? :) Väldigt fin blogg!

    SvaraRadera